Drivstoffiltreringskrav til dieselmotoren
Diesel, dieselfilter og diesel-systemer er stadig skiftende teknologier. Bare i løpet av det siste tiåret, har de mange utslippskravene og ingeniørutmerkelser gitt noen av de mest avanserte, rene, og fleksible motordesigner. Forbedringene har også inkludert aksept av alternative former for drivstoff som biodiesel.
Det neste tiåret vil en sannsynligvis se flere endringer og forbedringer ettersom dieselmotorer fortsatt er arbeidshesten bak dagens industrialiserte verden.
Ny teknologi har også utfordret ytelsen til dagens drivstoffilter, der hvor man for 10-15 år siden var fornøyd med 25my filtrering. Er det i dag vanlig å kreve filtrering på 3-5my absolutt effektivitet på hovedfilteret, mens det passer med et forfilter med 7-25my filtrering.
Disse endringene kommer med forventning om at vannseparasjon, filtrets livslengde, og montasjeplass forblir konstant eller er forbedret.
Drivstoff-filtrering i dag er en integrert del av hele drivstoffsystemet. Et godt utformet drivstoffsystem tar hensyn til forurensningskontroll fra begynnelsen. Vannutskilling, partikler og ikke-tradisjonelle urenheter trenger å bli tatt hånd om. Service-teknikere må være bevisst på virkemåten til drivstoffkretsen og generell renslighet.
Gjennom stadig videreutvikling og forbedringer av filterteknologi har Donaldson’s ingeniører vist seg å være bevisst på oppgaven.
Egil Eng & co har som mål å tilby gode, filtreringsløsninger med høykvalitet og har valg Donaldson filtration solutions som leverandør av drivstoffiltere for våre kunder.